You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Aandoeningen Fysiotherapie Praktijk Hilversum

Een fysiotherapeut is een bewegingsdeskundige, en dus degene waar u met klachten over uw beweeglijkheid terecht kunt. Wist u dat we bij fysiotherapiepraktijk Fysioteam Hilversum ook met klachten als hoofdpijn en stress terecht kunt? Dit soort klachten wordt namelijk vaak veroorzaakt door lichamelijke blokkades. Op deze pagina vindt u een lijst van klachten waar uw fysiotherapeut raad mee weet. fysiotherapie hilversum, dry needling hilversum, fysio hilversum, fysiotherapeut hilversum

Klik op een aandoening / klacht om meer over de symptomen en de mogelijke behandelwijzen te lezen.

Schouderklachten

Schouderklachten worden meestal veroorzaakt doordat de spieren rondom uw schouder verkeerd of overbelast worden, en daardoor gespannen raken. Dat merkt u vaak pas wanneer er klachten ontstaan. U wordt beperkt in uw bewegingsvrijheid en u voelt een constante, zeurderige pijn in uw schouder, of steken wanneer u de schouder beweegt. De pijn is het eerste waar we ons op focussen, door uw spieren te laten ontspannen en deze los te maken. Daarna werken we samen met u aan het versterken van de spieren en het aanleren van het juiste bewegingspatroon om herhaling van de klachten te voorkomen.

Armklachten

Armklachten uiten zich meestal in de elleboog: de meest voorkomende klacht is de tenniselleboog. Die kunt u ook oplopen als u nog nooit in uw leven een racket hebt aangeraakt. De tenniselleboog is namelijk een algemene benaming voor pijn en bewegingsbeperking, veroorzaakt door overbelasting. Tennissers zijn een risicogroep, maar klachten kunnen net zo goed worden veroorzaakt door overbelasting tijdens andere sporten, tijdens het tuinieren of op het werk. Net als bij schouderklachten beginnen we met pijnbehandeling. Daarna geven we u aanwijzingen en oefeningen voor thuis mee, om uw spieren te versterken en uw bewegingspatroon te verbeteren.

Polsklachten

Polsklachten ontstaan door een overbelasting van de onderarm. Het kan op allerlei manieren ontstaan. U merkt dat u polsklachten heeft als u aanhoudende pijn heeft en / of pijn tijdens het bewegen van de pols. Ook kan het zijn dat uw bewegingsradius is beperkt. Voor polsklachten geldt dezelfde behandelmethode als bij andere pees- en spierklachten: we bestrijden eerst de pijn, en gaan daarna over op het versterken van uw spieren en het verbeteren van uw bewegingspatroon.

Handklachten

Met uw handen wilt u heel precies kunnen werken. Als uw fijne motoriek verstoord wordt, is dat direct merkbaar en heel vervelend. Klachten kunnen het gevolg zijn van talloze aandoeningen. Overbelasting van de spieren en pezen, gewrichtsslijtage (artrose), CANS of een botbreuk, bijvoorbeeld. In veel gevallen kan uw fysiotherapeut u helpen om de pijn te verzachten en klachten te verminderen of zelfs verhelpen. Naast pijnbestrijding kunnen we uw beweeglijkheid optimaliseren door advisering, oefening, metingen en het aanmeten en zetten van een spalk.

Wat kunnen wij voor u doen?

Omdat iedere klacht een eigen, specifieke aanpak vereist, analyseren wij in onze fysiotherapiepraktijk altijd allereerst welke behandeling uw situatie het beste past. Dit doen we aan de hand van vragen en lichamelijk onderzoek. De diverse mogelijke behandelingen van schouder-, arm-, pols- en handklachten zijn terug te vinden op onze pagina met behandelwijzen.